Op deze pagina ga ik een onderneming bespreken die beeld marketing als dienst en product aanbiedt. De onderneming heet CMM contentmarketingmanagement. Het doel van deze onderneming is de boodschap van de klant in beeld brengen door middel van beeld. Dus daadwerkelijk beeldmarketing. CCM is een online platform voor content marketeers in Nederland met up-to-date informatie. De onderneming bied dus verschillende diensten aan.

 

Werkwijze onderneming

Voordat u begint met het bedenken welke beelden u wilt gaan  gebruiken voor uw bedrijf of product is het belangrijk om te definiëren wat u wilt uitstralen. Welke boodschap wilt u overbrengen? Kies beelden die deze boodschap versterken en een weerspiegeling hiervan zijn. De onderneming laat dus de klant eerst nadenken over wat ze willen en wat ze willen uitstralen. Het bedrijfsidentiteit moet worden vastgesteld voordat de onderneming de opdracht kan uitvoeren.

CCM zet de wens van de klant centraal. Zij voeren de opdracht alleen uit. Het is de bedoeling dat de klant aangeeft waarvoor het bedrijf staat en wat zij willen laten zien en overbrengen met de foto's. natuurlijk worden de klanten ondersteund, maar CCM bied geen geheel marketingplan aan.

 

Bedrijfsidentiteit 

Wie is uw doelgroep en wat spreekt deze personen aan? Waar moet uw doelgroep aan denken als ze uw naam horen? En belangrijk: wat wilt u als organisatie zelf uitstralen?

Een mooi voorbeeld van een organisatie met een sterke bedrijfsidentiteit is Coolblue. Zij gebruiken in hun beelden consequent medewerkers met een Coolblue-polo aan. Wat zij hier onder andere mee uitstralen is service en klantgerichtheid.

 

Soort foto’s

Wanneer een organisatie gebruik wilt maken van foto’s, wordt er één bepaalde stijl gekozen. Het is belangrijk dat er geen verschillende kleuren en stijlen door elkaar worden gegooid. Dit laatste creëert chaos en dat beeld zal men dan ook gaan vormen over uw product of bedrijf. Zorg er dus voor dat alle foto’s onder één thema vallen of dat het kleurenschema in de foto’s overeenkomt.

 

Uit hun eigen portfolio kunnen ze een goede selectie maken van bedrijven die consequent hun huisstijl doorvoeren door goed op beelden en kleuren te letten. Stellingenproducent Nedcon, bijvoorbeeld, kiest er altijd voor om oranje en blauwe elementen in hun afbeeldingen te gebruiken. Axians laat hun paarsblauwe huisstijlkleur terugkomen in uitleganimaties en bij het materiaal van QING Groep overheersen de zakelijke grijswitte tinten met rode details.

Beeldidentiteit creëren

Nu denkt u vast dat het alleen voor grote merken is weggelegd om een eigen beeldidentiteit te creëren. Maar juist ook voor kleinere organisaties is dit mogelijk. Wat je natuurlijk vaak zit is dat kleinere organisatie het zelf doen. maar dit bedrijf wilt het niet alleen voor grote merken mogelijk maken om beeldidentiteit te creëren.  juist ook kleinere bedrijven kunnen goed beeld kwaliteit gebruiken.

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb